Kilo Almadan Sigara Birakma?

Sigarayı bırakmak istiyor ama kilo almaktan korkuyor olabilirsiniz böyle hissediyor olmanız da aslında normal çünkü birçok birey bu problem ile karşılaşıyor. Ama rahatlayın beslenme çözümleri ile bu endişeden kurtulabilirsiniz.

Sigara yasaklarının ülkemizde de ciddi bir şekilde uygulanmaya devam ettiği bu günler, sigarayı bırakmayı düşünenler için çok büyük bir fırsat. Sıcak havalarda, kapalı alanlarda sigara içemiyor olmak çok büyük rahatsızlık yaratmasa da, kış aylarının yaklaştığı günlerde dışarıda soğukta sigara içmek, sigara severler için zorlayıcı bir durum olabilecek gibi görünüyor. Sigarayı bırakmak isteyen ancak kilo alırım diye korkusu olan birçok birey ile karşılaşıyorum. Belki ilk başlarda birkaç kilo alınsa da, sigarayı bırakma sürecinde ve sigarayı bıraktıktan sonra kilonuzu istediğiniz noktada tutmak hiç zor değil. Sigara ve kilo ilişkisi nedir biraz daha detaylı bakacak olursak;

  • Araştırmalar, sigara bıraktıktan sonraki ilk aylarda kiloda artış olabileceğini gösteriyor. Nikotinin vücudumuzdan uzaklaşması sebebiyle metabolik hızda bir miktar azalma yaşanabilir. Bu duruma engel olmak için düzenli bir egzersiz programına başlanarak tedbirli alabilirsiniz. Yapılan araştırmalarda spor yapan bireylerin, sigarayı bırakma başarısının iki kat fazla olduğu gösteriyor. Üstelik sigara bırakmanın mutluluğu ile spor yapıyorum duygusunun verdiği motivasyon birleşince her şey çok daha kolaylaşacak göreceksiniz.

  • Kilo artışındaki diğer bir sebep ise alışkanlık haline gelen sigara içme davranışının yerine (el alışkanlığı nedeniyle) bireyin atıştırmalık besinlerin koymasıdır. Yeme ihtiyacını azaltmak ve boşluğu doldurmak için şekersiz sakızlardan faydalanabilirsiniz. Sakız çiğnemek iştah kontrolü sağlamaya oldukça yardımcıdır. Düşük kalorili olduğu gibi, yüksek kalorili atıştırmaların yerine de geçebilir. Özellikle, 140 kalorilik 1 veya 2 parça çikolatalı kurabiye yerine 2 parça 20 kalorilik sakız çiğneyerek, 120 kalori kazanç sağlarsanız ay sonunda yarım kg yağ kaybedersiniz bu tasarruf yıl sonunda ise 6 kg yağ kaybetmenizi sağlar

  • Sigara bırakıldığında kan şekerinde düzensizlik oluşabilir, canınız tatlı ve karbonhidratlı yiyecekleri isteyebilir. Bu durumda şeker ihtiyacı kuru ve taze meyvelerden karşılanabilir. Ağır hamur tatlıları yerine sütlü ve meyve tatlılar da iyi seçimlerdir.

  • Sigarayı bırakanlar yiyeceklerden daha fazla zevk alır çünkü damak tadı eski haline döner. Bu nedenle özellikle uzun sohbetlerin olduğu yemeklerde, fark etmeden eskiye oranla daha fazla yiyecek tüketir hale gelebilirsiniz. Özellikle sigara severler bilirler; sigara, yemeğin bitiş sinyalidir. Bu durumda yemeği biran önce sonlandırmak için, mümkünse dişleri fırçalamak veya naneli şeker almak, çözüm olabilir.

  • Sigara bırakıldığında, bileşimindeki zararlı maddelerin vücudumuzdaki etkisi kaybolacağı için besinlerle dışarıdan aldığınız ve antioksidan dediğimiz bağışıklık sisteminizi güçlendiren vitaminlerin (C, E, A vitamini ve A vitamini ön maddesi olan beta karotenin) kanda ve serumdaki seviyelerini de artacaktır.

  • Kafeinli içecekler, sigara içme arzusunu uyandırabilir. Bu nedenle kontrollü olarak tüketmekte fayda vardır. Sıvı ile alınan kalorilerde dengeleme yapmak için; su alımını arttırabilir, bitki çayları ve maden suyu tüketebilirsiniz.

  • Sigara bırakmaya yardımcı olabilen; nikotin sakızı, dilaltı tablet ya da bantlar ülkemizde de bulunabiliyor. Özellikle sigarayı bırakmaktan kaynaklanan gerginlik, huzursuzluk gibi duygu durumlarının yaşanmasını bu ürünler, engellenebiliyor. Strese bağlı olarak sigara içmeyi tercih eden bireyler, bu ürünlerden faydalanabilirler.


Sigarayı boşadıktan (!) sonra, bazı davranış değişiklikleri ve alışkanlıkları uygulamanız, bir süre içinde zaten verebileceğiniz kiloları baştan kontrol altına almanıza yardım edecektir. Örneğin; günlük alınan kalori miktarına daha fazla dikkat etmek, daha hafif beslenme biçimine geçmek, daha fazla hareket etmek, tempolu yürümek ve egzersizi ihmal etmemek (metabolizmayı da hızlandırdığı için) herkesin kolaylıkla uygulayabileceği minik yeni ve daha sağlıklı yaşam tarzı davranışlarıdır.

Ayrıca, sigarayı bırakan kişiler bu davranışları daha kolay ve keyifle uygulayabildikleri de araştırmalarla tespit edilmiştir. Sağlıklı yaşamın kendimize en büyük yatırım olduğuna inanan biri olarak, herkesin kendisine bu yaşamı hediye etmeye karar vermesini diliyorum…

Kaynak Dilara Koçak

dilara-koçak, diyet, kilo-almadan-sigara-birakma, kilo-verme, saglık, sigara birakma, zayıflama kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: