Dilara Koçak 2010 Diyet Gunlugu

Bir yıl çabucak geçti ve sizin için yeni bir günlük daha hazırladım. Günlüğümüzün yayını 4. yılına girdi. Daha önce de kullandıysanız, size yine elinizdeki bu günlük vasıtası ile seslenme fırsatı buluyorum. Ancak, ilk defakullanıyorsanız, aramıza hoş geldiniz…

“Günlükler ne işe yarar?” diye düşünüyor olabilirsiniz.
Günlüklerin ilk en güçlü tarafı, izlenebilirliğidir. Sonraki en güçlü tarafı da, ölçülü bilinçli beslenmenin farkındalığını artırmasıdır. Hatta günlüğünüzü diyetisyeninize göstermek, izlenebilirlik yönünden daha da iyidir. Günlükler, aynı zamanda geliştirilmesi gereken noktaları da ortaya çıkartır. Örneğin; meyve veya suyu az tükettiğini fark eden kişi, bu konuya daha fazla dikkat etmeye çalışabilir.

Sağlıklı ve ölçülü beslenme ile ilgili olarak yapılan araştırmalar, tükettikleri besinleri kaydeden kişilerin daha dikkatli ve sağlıklı beslendiklerini gösteriyor. Elinizdeki “Günlük Planı” nız, bir yıl boyunca size her gün rehberlik etmeyi, merak ettiğiniz bir besinin kalorisini veya bazı aktiviteler ile ne kadar kalori harcadığınızı hesaplama fırsatı verirken, 13 farklı konuda daha fazla bilgi sahibi olarak, sizin kendi amacınıza ulaşmanıza yardımcı olmayı hedefliyor.

DAHA İYİ BİR YAŞAMI DAHA FAZLA ERTELEMEYİN


İyi beslenmeyi başlatın

Beslenme alışkanlıklarınızı değiştirmek için kendinize zaman tanıyın ve sabırlı olun.

Önce Ölçün
Bunun için şimdiki yaşam şeklinizi gözden geçirin. Düzeltilmesi gereken alanları belirleyin, vazgeçemeyeceklerinizi ne kadar sınırlayabileceğiniz konusunda mantıklı ve kabul edilebilir hedeflere geçin.

Yeterli ve Dengeli Beslenmeyi Öğrenmeye Çalışın

Vücudumuzun her gün 50 farklı besin öğesine ihtiyacı vardır; bunlardan üç tanesi bize enerji verir. Diğerleri ise vitamin ve mineraller ile hayati öneme sahip olan su’dur. Kalori hesabı yapmaktan daha basit ve pratik olan ise günlük ihtiyacınızı besin grupları üzerinden takip etmenizdir.

Değişim İçin Plan Yapın
Büyük hedefleri bölün hiç tatlı yemeyeceğim, hiç içki içmeyeceğim yerine “bu hafta bir kez tatlı yiyeceğim” veya “içkimi şarap olarak değiştirip sadece 2 kadeh ile sınırlayacağım” şeklinde bir hedef seçin. Alışveriş listenizi buna göre yapmayı unutmayın.

Gelişmeyi İzleyin ve Ödüllendirin

Günlük ve haftalık kayıtlarınızı, aylık ve yıllık olarak tamamlayıp bütün resme baktığınızda kendi vücudunuza ne kadar yatırım yaptığınızı iyileri ve kötüleri kendi gözlerinizle göreceksiniz.

Danışmanlık Almaktan Çekinmeyin

Duygularınızı, iştahınız ve yeme alışkanlıklarınızı kontrol etmekte zorlanırsanız mutlaka uzmandan yardım alın.

İyi bir yeni yıl hediyesi olarak oldukça fazla talep gören “İyi Yaşam Günlüğü” formuna dikkat edenler içinde hem gerçek tarihlerine göre bir ajanda hem de sürekli iyilikler hatırlatan çanta koçu vazifesi görüyor. Sizin de çantanızda bir adet olmalı.

“İyi Yaşam Günlüğü”nden bazı başlıklar:

  • Diyetin psikolojisi: Vazgeçmeyi nasıl önleyebiliriz?
  • Kalori nedir? Alınan Kalori, Yakılan Kalori Dengesi
  • Şeker şekeri çeker
  • Yeme planımı yapıyorum
  • En başarılı diyet hangisidir?
  • Ev dışında beslenme: “Ya hep, ya hiç” YERİNE “……… yaparsam daha iyi”

Kaynak Dilara Koçak

dilara-koçak, diyet, kilo-verme, zayıflama kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: