Çinli otomotiv devi Chery Sakarya’da fabrika açacak

Chery Yönetim Kurulu Başkanı Yin Tongyne, Sakarya’ya otomobil fabrikası kurma sözü verdi. Çinli otomotiv devi Chery’nin Türkiye Distribütörü Mermerler Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer ve Yönetim Kurulu Üyesi Murat Mermer ile birlikte Sakarya’ya gelen Chery Yönetim Kurulu Başkanı Yin Tongyne ile Başkan Yardımcısı Zhou Biren; Chery Sakarya Bayii Şükrü Bülbül ve Mahmut Bülbül’ü ziyaret etti. Görüşme sırasında Tongyne Sakarya’ya fabrika kurma sözü verdi.

Çin’in 20 bin çalışanı ve yılda 1 milyon araba üretim kapasitesiyle dev otomotiv şirketi Chery Yönetim Kurulu Başkanı Yin Tongyne ile Başkan Yardımcısı Zhou Biren ile sıkı bir pazarlık yapan Chery Sakarya Bayii Şükrü Bülbül, Çinlileri Sakarya’ya otomotiv fabrika kurması için ikna etti. Tongyne, “Sakarya’nın fındık bölgesi olduğunu duydum. Siz bize fındık verin, biz size araba verelim” diye espri yaptı. Bülbül ise Tongyne’ye hemen bir çuval fındık hediye etti.

Chery Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı Zhou Biren ise “Çin’de yapılan olimpiyatlarda Türkiye bir altın madalya aldı. Fakat siz üç bin araba satın, ikinci altın madalyamızda bizden size hediye” diye konuştu.

İhlas Haber Ajansı (İHA)

Tagged with: , , ,
Gundem, Haberler, Sondakika Haberleri kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

