Yalancıktan ‘indirim’e aldanmayın!

Yalancıktan 'indirim'e aldanmayın! 

 

“MÜŞTERİ ALDATILIYOR. YÜKSEK FİYATLA ÇIKIYOR, SANKİ İNDİRİM YAPIYOR GİBİ ŞEYLER OLUYOR”

Ayakkabı Dünyası Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Akbacakoğlu, piyasadaki işsizlik ve durgunluk nedeniyle sektörde sezon girmeden indirimlerin başladığını, bu dönemlerde, ”indirim yapıyormuş gibi davranarak müşteriyi aldatan kişiler olduğunu” belirterek, ”İndirim günleri sabitlenmeli, 15 Temmuz-1 Eylül ve 15 Şubat-1 Nisan arası 45′er gün indirim dönemi olmalı” dedi.

Akbacakoğlu, AA muhabirine, ayakkabı sektörünün durumu, sıkıntıları, 2008 sonbahar/kış sezonu konularında açıklamalarda bulundu.

Türkiye‘de ayakkabı sektörünün ciddi yatırımlar yaptığını, kaliteli ayakkabılar üretildiğini kaydeden Akbacakoğlu, ”Bizim yaptığımız bir ayakkabının İtalyan ayakkabısından farkı yok, belki onlardan bile iyi” dedi.

Türkiye’de iyi sanatkarlar bulunduğunu, ancak onların son dönemleri olduğunu anlatan Akbacakoğlu, ”Bunu çok iyi değerlendirmek, iyi ara eleman yetiştirmek lazım. En önemlisi bu. Lise çağından sonra sanatkar yetiştirmek zor. Ayrıca iş artık tamamen makineleşmeye kaydı. Bu da el işçiliği ağırlıklı ayakkabıda azalmaya neden oldu” diye konuştu.

”Sektörde ara eleman sorunu” olduğunu vurgulayan Akbacakoğlu, Ostim Çıraklık Eğitim Merkezi ile satış elemanı yetiştirmek üzere çalışma yaptıklarını anlattı. Akbacakoğlu, yarım gün eğitim görecek yarım gün mağazada çalışacak şekilde 3 aylık periyotlarla satış elemanı yetiştirmek istediklerini söyledi.

kullan

-”DOMATES SATAR GİBİ, KUCAK KUCAK AYAKKABI SATTIK”-

Ayakkabı dünyasını açmadan önce ayakkabı mağazalarının 50-100 metrekare civarında olduğunu, büyük bir mağaza açıp, ciddi performans gösterdiklerini anlatan Akbacakoğlu, ”(Domates satar gibi ayakkabı satacağız) demiştik. Domates satar gibi, kucak kucak ayakkabı doldurup sattık. Daha önceki mağazamızda pazarlık yapılıyordu. Müşteriye güven verdik. Pazarlığı kaldırdık” diye konuştu.
-”400 YTL ETİKET KONULUP, 1 ALANA 3 ÇİFT BEDAVA DENİYOR, O AYAKKABI ZATEN 100 LİRA”-

”Piyasadaki işsizlik ve durgunluk nedeniyle sektörün erken indirime girdiğini, az karla veya para kazanmadan uzun vadeli mal sattıklarını” belirten Akbacakoğlu, indirim günlerinin sabitlenmesi, 15 Temmuz-1 Eylül ve 15 Şubat-1 Nisan arası 45′er gün indirim yapılması gerektiğini söyledi.

Bu yıl Haziran ayında indirim başladığını kaydeden Akbacakoğlu, şöyle konuştu:

”Sezon girmeden indirim başladı. Para kazanacağımız zaman indirim başlıyor. Bunun sonucu müşteri aldatılıyor. Yüksek fiyatla çıkıyor, sanki indirim yapıyor gibi şeyler oluyor. İndirim günleri belli olsun, indirim yapıyormuş gibi davranmasınlar. Gerçek fiyat neyse etiket o olsun. 50 liraysa 50 lira, 100 lira deyip 50 liraya satmasın. Bu rahatsız edici bir durum. ‘Bir çift alana 2 çift bedava’ veya ‘5 al bir öde’ gibi kampanyalar yapılıyor. 300 YTL etiket konuluyor, 50 YTL’ye satılıyor. Bizde o ayakkabı zaten 50 lira. 400 YTL etiket konulup, ‘1 alana 3 çift bedava’ deniliyor. O ayakkabı zaten 100 lira. Böyle şey olur mu? Bunların artık kalkması lazım. Rekabet edecek firmaların aynı kulvarda, aynı şartlarda yarışması lazım.”

-”SEKTÖRDE KAPASİTENİN SADECE YÜZDE 50′Sİ KULLANILIYOR”-

Sektöre ilişkin bilgiler de veren Akbacakoğlu, Türkiye’de yılda 200-230 milyon çift ayakkabı satıldığını, dünyada kişi başı tüketim ortalaması 3-5 iken, bu oranın Türkiye’de 2-3 olduğunu söyledi.

Türk ayakkabı sektörünün 2,3 milyar dolarlık iç ve dış ticaret hacmi ile 380 bin kişiye istihdam sağladığını, sektörde yaklaşık 40 bin işletmenin faaliyette bulunduğunu anlatan Akbacakoğlu, kendi verilerinden yola çıkarak satışın yüzde 45′inin kadın, yüzde 30′unun erkek ve yüzde 25′inin çocuk ayakkabısı satışı olduğunu kaydetti.

Akbacakoğlu, Türk ayakkabı sektörünün, 500 milyon çift üretim kapasitesine sahip olduğunu, bunun sadece yüzde 50’sinin kullanılabildiğini ifade etti.

Uzakdoğu’dan ithal ürünlere de değinen Akbacakoğlu, ”Özellikle marka olmayan, kontrolsüz ve kalitesiz şekilde üretilen Uzakdoğu ürünleri, çoğunlukla imitasyon ve ayak sağlığına uygun değil. Tüketici bu konuda önemli ölçüde bilinçlenmiş durumda. Kaliteli ithal ayakkabının ve yerli üretim ayakkabıların tercih edilme oranı, kalitesiz ithal üretime kıyasla çok daha yüksek” diye konuştu.

Akbacakoğlu, ayakkabı sektörünün, özgün tasarıma sahip, kaliteli ve düşük maliyetli ayakkabılar ürettiği takdirde yurt dışı piyasalarda rekabet gücünü artırabileceğini, daha geniş pazarlara satış yapabileceğini vurguladı.

-2008 SONBAHAR-KIŞ SEZONU-

Ayakkabıda 2008 sonbahar-kış sezonu modasına değinen Akbacakoğlu, bu yıl bayan ayakkabısında çok çeşitliliğin hakim olduğunu söyledi. Siyahın yanı sıra mürdüm ve fuşya tonları, yeşil, kış beyazı, bej, gri ve kahverenginin kullanıldığını anlatan Akbacakoğlu, şöyle konuştu:

”Ayakkabılarda, taşlı toka ve süsler, parlak ruganlar, krokodil, parlak astar malzemeleri kullanıldı. Platform topuklar, yuvarlak burunlar, daha rahat konforlu ayakkabılar var. Koleksiyonda, her tür hava şartlarında giyilebilecek ayakkabılar, kışların ılık geçmesi nedeniyle astarsız veya ince astarlı çizmeler yer alıyor. Çocuk ayakkabılarında siyahın üzerine renkli işlemeler göze çarpıyor.

Erkek ayakkabılarında antik deri ve rugan kullanıldı. Koleksiyonda midi botlar ağırlıklı. Ayak rahatlığına ve ayak sağlığına önem veren, bilinçli tüketiciye hizmet edecek bir koleksiyon hazırladık.”

AA

 

Reklamlar
Tagged with: , ,
Haberler, Sondakika Haberleri kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: